Cashless Kantine informatie

Zoals vorig seizoen reeds is aangekondigd zal bij aanvang van het nieuwe seizoen gestart worden met de CASHLESS KANTINE. Een cashless kantine houdt in dat er niet meer met contant geld kan worden betaald!
Er kan alleen nog maar worden afgerekend met je PIN-pas, KNLTB-pas of KNIP-app. Tijdens de competitie kunnen consumpties ook op de HTVA Teampas gezet worden i.p.v. het gebruik van een teambon. De jeugd competitieteams maken gebruik van consumptiebonnen, die alleen geldig zijn op de competitiedagen!
HTV Assumburg maakt gebruik van het Kassasysteem van Twelve.

 

 INDEX

1. Gebruik van de KNLTB pas als betaalpas

2. Persoonlijke kassa pagina( https://mijnkniponline.nl )

3. KNIP-app

4. Koppelen van KNLTB pas(sen)

5. Opwaarderen via PIN in het clubhuis

6. Opwaarderen via IDEAL

7. Veel gestelde vragen


1. GEBRUIK VAN DE KNLTB PAS ALS BETAALPAS

Je kunt de KNLTB als betaalpas binnen de vereniging gebruiken. Hiervoor moet er wel een saldo op de pas aanwezig zijn. Dit saldo komt niet fysiek op de KNLTB pas te staan maar op een rekening die aan de pas gekoppeld is. Op het moment dat je betaalt bij de bar wordt het pasnummer herkend en ook het hieraan gekoppelde saldo.
Je kunt de KNLTB pas opwaarderen via Pin in het clubhuis (zie Opwaarderen via Pin in het clubhuis), via IDEAL (zie Opwaarderen via IDEAL) en via de KNIP-app.

2. PERSOONLIJKE KASSA PAGINA(via internet thuis op je pc of tablet)

Ieder lid ontvangt op korte termijn via een aparte mail een login code om in te loggen op de persoonlijke kassa pagina( https://mijnkniponline.nl ). Op deze pagina kan je jouw saldo controleren, opwaarderen via Ideal, betaalhistorie bekijken en in geval van verlies de pas blokkeren. Er kan vanaf dat moment niemand meer met de pas betalen.
De inloggegevens kan je zelf wijzigen onder de knop "Instellingen" en vervolgens "Mijn gegevens" en zo het e-mailadres(login) en wachtwoord wijzigen naar de door u gewenste situatie. Er kunnen bij wachtwoord zowel letters als cijfers worden gebruikt. Als je de gegevens wilt opslaan drukt je rechtsonder op de knop "Opslaan".  De nieuwe gegevens zijn nu vastgelegd. 

3. KNIP-app

Er is ook een KNIPP-app voor de smartphone gebruikers. De KNIP-app is gratis te downloaden in de App Store en Google Play Store. De meeste functies zoals in
punt 2. beschreven zitten ook in de KNIP-app. Het is BELANGRIJK dat bij het inloggen het e-mailadres wordt gebruikt die bekend is bij de KNLTB. Hierdoor zal het e-mailadres herkend worden en pas (en rekening) automatisch gekoppeld worden in de KNIP-app! Het is zelfs mogelijk om met je KNIP-app je bestelde consumpties MOBIEL te betalen d.m.v. het scannen van een QR-code, die op de bar bij de kassa staat.

4. KOPPELEN VAN KNLTB PAS(SEN)

Je (of ouder) kan via een mail naar: [email protected] een aanvraag indienen om jouw KNLTB pas te laten koppelen aan de passen van de gezinsleden, die ook lid zijn van HTVA. Het voordeel hiervan is dat als je de pas gaat opwaarderen via IDEAL, dit direct kan doen voor de passen die aan jouw KNLTB pas zijn gekoppeld. Een bijkomend voordeel (voor HTV Assumburg) is dat er bij een gezin van bijvoorbeeld 4 personen op deze manier slechts één maal transactie-kosten aan de bank betaald hoeven te worden. Meerder passen tegelijk opwaarderen kan ALLEEN op de persoonlijke kassa pagina en NIET met de KNIP-app!!
Als er meerdere passen aan jouw pas gekoppeld zijn, dan kan je per pas bepalen welk bedrag aan de pas toegevoegd moet worden. De som van het totaal moet in ieder geval minimaal € 15.- zijn.

Vermeld in de mail de volgende zaken:

  • naam met KNLTB nummer
  • van elk lid dat gekoppeld moet worden, de naam
  • van elk lid dat gekoppeld moet worden, het KNLTB nummer
  • eventuele opmerkingen

5. OPWAARDEREN VIA PIN IN HET CLUBHUIS

Je geeft bij de bardienst aan dat je de ledenpas wilt opwaarderen met een door jouw te bepalen bedrag. De bardienst drukt op de knop “Saldo”, haalt de KNLTB pas door de lezer, en drukt vervolgens op de knop “Opwaarderen”.
Hierna voert de bardienst het door jou gewenste bedrag in en bevestigt de keuze.
Je dient nu jouw pinpas in het Pin-apparaat te stoppen en de pincode daarop in te voeren zoals dat bij andere pinbetalingen gaat. Contactloos betalen is ook mogelijk!
Na het succesvol afronden van de pintransactie is het bedrag bijgeboekt op (de virtuele rekening van) jouw KNLTB pas, en kan er met de pas betaald worden.

6. OPWAARDEREN VIA IDEAL

Naast opwaarderen van de KNLTB ledenpas via PIN betaling in het clubhuis, is het ook mogelijk om de pas via IDEAL op te waarderen. Daarvoor log je in op de Persoonlijke kassa pagina. Bij een opwaardering via IDEAL bedraagt het minimum bedrag € 15,00. De rede hiervan is dat de bank-transactiekosten aanzienlijk hoger zijn dan bij een opwaardering van de ledenpas in het clubhuis via PIN betaling. Daarom heeft het laatste ook onze voorkeur!
De KNIP-app heeft ook de mogelijkheid om je ledenpas op te waarderen via IDEAL!

7. VEEL GESTELDE VRAGEN

  • Kunnen bezoekers ook met een pas betalen ?
  • Hoe kan ik passen van mijn gezinsleden laten koppelen ?
  • Kan ik meerdere passen tegelijk opwaarderen ?
  • Kan ik mijn eigen gegevens raadplegen ?
  • Kan ik mijn wachtwoord wijzigen ?
  • Wat moet ik doen als ik mijn pas kwijt ben ?
  • Wat gebeurt er met het tegoed op de pas als ik mijn lidmaatschap opzeg ?
  • Wat gebeurt er met het tegoed op de pas als de passen van 2017 worden vervangen door passen van 2018 ?
  • Hoe werken passen voor de jeugd ?

Betalen per pas voor bezoekende spelers
Voor bezoekende teams is het mogelijk om tegen inlevering van een KNLTB Pas of ID-kaart, gebruik te maken van een HTVA Teampas, die bij de bar is te verkrijgen. De bardienst noteert de teampas op een Registratieformulier. Het bezoekende team kan hier gedurende de dag hun consumpties mee afrekenen. Bij vertrek wordt het openstaande saldo verrekend. Er kan tot een waarde van maximum € 200,- op een HTVA Teampas  besteld worden. De handleiding van het gebruik van de HTVA Teampas staat op de achterzijde van het Registratieformulier, dat achter de bar aanwezig is. Bezoekers kunnen hun consumpties natuurlijk ook direct met PIN afrekenen. Contant is NIET mogelijk.

Passen koppelen 
Je (of ouder) kan via een mail naar: [email protected] een aanvraag indienen om jouw KNLTB pas te laten koppelen aan de passen van alle gezinsleden. Het voordeel hiervan is dat als je de pas gaat opwaarderen via IDEAL, dit direct kan doen voor de passen die aan jouw KNLTB pas zijn gekoppeld.

Meerdere passen tegelijk opwaarderen
Als je de passen van bijv. jouw kinderen hebt laten koppelen aan jouw pas dan kan je  per pas bepalen welk bedrag aan de pas wordt toegevoegd. De som van het totaal moet in ieder geval minimaal € 15.- zijn. (Zie 4. Koppelen van KNLTB passen). Meerder passen tegelijk opwaarderen kan ALLEEN op de persoonlijke kassa pagina en NIET met de KNIP-app!!

Eigen gegevens raadplegen
Ieder lid ontvangt via een aparte mail een login code om in te loggen op de Persoonlijke kassa pagina. Op deze pagina kan je jouw saldo controleren, opwaarderen via Ideal, betaalhistorie bekijken en in geval van verlies de pas blokkeren. Er kan vanaf dat moment niemand meer met de pas betalen. 

Wachtwoord wijzigen
Via de Persoonlijke kassa pagina kan je jouw wachtwoord wijzigen.

Pas kwijt
Een verloren pas kan je zelf op de Persoonlijke kassa pagina blokkeren. Zolang de pas geblokkeerd is kan deze niet voor betalingen gebruikt worden. Mocht de pas gevonden worden dan kan deze direct weer geactiveerd worden. Dit kan je laten doen via [email protected].

Tegoed op de pas bij einde lidmaatschap
Het tegoed op je pas kan je terug laten storten op jouw rekening door een mail te sturen naar [email protected] met het verzoek om uw tegoed terug te laten storten.

Tegoed op pas bij start nieuw seizoen
Doordat het geld niet fysiek op de pas staat zal het tegoed over het vorige seizoen worden gekoppeld aan de pas van het nieuwe seizoen. Je kan dan bij de start van het nieuwe seizoen betalen met het eventuele tegoed op de pas van het vorige seizoen.

Jeugd
Het grote voordeel van de passen is dat bij het afrekenen ook de leeftijd van de gebruiker in beeld komt. Zo kan het bestellen van alcohol door jeugd voorkomen worden. Ouders die hun kinderen een pas meegeven weten dat het geld enkel op de club uitgegeven kan worden. Daarnaast staat het geld niet fysiek op de betaalpas maar veilig in de beheeromgeving. Mocht een kind de pas kwijtraken dan is het geld niet verloren maar kan er een nieuwe pas aangemaakt worden.

Hieronder vind u de bovenstaande informatie ook in een overzichtelijk document.

Info Cashless Kantine.pdf

Vragen?

logo

E-mail

[email protected]

Telefoon

0251-230910

Address

Communicatieweg 2
1967 PR Heemskerk
Nederland